ALFA ROMEO SPIDER części i akcesoria
Znaleźć tanie oferty dla akcesoria ALFA ROMEO SPIDER
- Łączna liczba wyprodukowanych modeli 5
- Modele produkowane obecnie -
- Pierwsza wersja modelu SPIDER (102)
- Pierwsza wersja modelu wyprodukowana w 1958
- Silnik zamontowany w pierwszej wersji 2000
- Łączna liczba wyprodukowanych wersji silnikowych 39
- Silniki produkowane obecnie -
- Model z największą ilością wersji silnikowych (115)
- Max. moc [kW] 191
- Min. moc [kW] 64
- Max. moc [KM] 260
- Min. moc [KM] 87
- Max. ilość cylindrów 6
- Min. ilość cylindrów 4
- Max. pojemność cylindra (cc) 3195
- Min. pojemność cylindra (cc) 1290
- Max. pojemność skokowa silnika 3.2
- Min. pojemność skokowa silnika 1.3
- Pojemność skokowa silnika 1.3, 1.6, 1.7, 1.8, 2.0, 2.2, 2.4, 3.0, 3.2
- Typ silnika Silnik benzynowy, olej napędowy
- Typ napędu Napęd tylnych kół, Napęd przednich kół, Napęd na wszystkie koła
- Typ nadwozia kabriolet
- Nazwa modelu w innych krajach SPIDER
- Najczęściej wymieniane materiały eksploatacyjne Klocki hamulcowe, Filtr oleju, Filtr powietrza, Tarcze hamulcowe, Wycieraczki, Filtr kabinowy, Oleje silnikowe, Filtr paliwa, Świece zapłonowe, Amortyzatory
- Popularne rozmiary opon 225 45 r17, 225 50 r17, 215 55 r16, 235 45 r18, 195 55 r15, 195 60 r15, 205 45 r16, 205 50 r16, 235 40 r19, 185 70 r14
Alfa Romeo Spider w wersji roadster produkowany był w latach 1966-2010. Montaż tych samochodów odbywał się na terenie Włoch. Na 21. Corocznym Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym model ten został uznany „Najpiękniejszym samochodem na świecie”. Dodatkowo na targach motoryzacyjnych w Genewie samochód został uhonorowany tytułem „Kabrioletu roku – 2006”.
Historia samochodów Alfa Romeo Spider
Model posiada trzy generacje oraz dwie zmiany stylizacji. Pierwsza generacja produkowana była od 1966 do 1994 roku. Posiadała ona fabryczne przedrostki Duetto i 105/115. W projektowaniu pierwszym samochodów brał udział legendarny konstruktor Giovanni Battista Farina. Do 1969 roku dane samochody nosiły nazwę “Osso di sepia”. Charakteryzowały się one niezwykłym wyglądem: tylna część samochodu posiadała dość gładkie linie i przypominała burtę łodzi. Te niezwykłe rozwiązanie miało pozytywny wpływ na właściwości aerodynamiczne samochodów. Model stał się znany na całym świecie po premierze filmu „Absolwent” (1967). Później samochód brał udział w ponad 300 filmach i programach telewizyjnych.
W 1969 roku na rynek weszła Alfa Romeo Spider “Coda tronca”. Zderzaki tych samochodów były wykonane od tej pory ze stali nierdzewnej i wyposażone w gumowe osłony. Zwiększone zostało nachylenie szyby czołowej, a długość nadwozia została zmniejszona z 4250 mm do 4120 mm. Szerokość i wysokość auta pozostała taka sama: odpowiednio 1630 mm i 1290 mm. Od 1982 roku samochody zaczęły był wyposażone w silniki z elektronicznym systemem wtrysku paliwa Bosch Jetronic.
W 1983 roku wypuszczono samochody o nazwie “Aerodinamica”. Producent skrócił tylną część tych samochodów oraz wydłużył ich przód, przez co maksymalnie polepszył jego właściwości aerodynamiczne. Dostępne stały się wersje nadwozia typu soft top z materiałowym dachem oraz hardtop ze stalowym, otwieranym dachem. W 1989 roku zaprezentowane zostały samochody “Ultima” wyposażone w silniki wtryskowe. Na rynku amerykańskim firma wyposażyła samochody w poduszkę powietrzną kierowcy oraz klimatyzację.
W 1995 roku dostępne stały się samochody o nazwie 916, które miały za zadanie zastąpić generację Duetto. Producent wyposażył samochody w przednie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa, system zapobiegający pożarowi (FPS). W 1997 roku została wypuszczona wersja “Monospider”, której wyprodukowano 500 egzemplarzy. Ten samochód posiadający tylko jeden fotel i pozbawiony szyby czołowej był w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 6,5 sekundy.
Od 2006 do 2010 roku produkowana była generacja 939. W samochodach Alfa Romeo Spider dostępna była automatyczna kontrola klimatu. Po zmianie stylizacji mającej miejsce w 2008 roku w każdej modyfikacji z napędem na cztery koła pojawił się samoblokujący mechanizm różnicowy. W 2009 roku miała miejsce druga zmiana stylizacji modelu.
Charakterystyczne cechy samochodów Alfa Romeo Spider (typ 939) po drugiej zmianie stylizacji
W 2009 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie został zaprezentowany zmodernizowany model roadstera. Do listy dostępnych wersji silników dostał dodany silnik benzynowy 1750 TBi z turbodoładowaniem oraz systemem bezpośredniego wtrysku paliwa. Nawet podstawowe konfiguracje wyposażenia posiadały zaciski hamulcowe marki Brembo. W kabinie pojawiły się sportowe fotele z wsparciem bocznym. Przedział bagażowy zmodernizowanej Alfy Romeo w wersji roadster mógł zostać otwarty przy pomocy naciśnięcia przycisku znajdującego się na firmowym logo.
Rozszerzone konfiguracje wyposażenia obejmowały skórzaną tapicerkę oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele. Producent zaoferował także system nawigacyjny. System informacyjno-rozrywkowy z sterowaniem głosowym i funkcją bezdotykową pomagał w szybszym minięciu czasu w trakcie podróży.
W jaki sposób kupić części zamienne przez Internet do Alfy Romeo Spider
Czy jesteś już zmęczony szukaniem potrzebnych Tobie części na różnych stronach internetowych? Jest to już historia, gdyż jesteś w sklepie internetowym Czesciauto24.pl! Znajdziesz tutaj najszerszy zakres świec zapłonowych, filtrów oleju oraz innych części do swojego samochodu. Sprawdź, jak wygodny jest nasz katalog części zamiennych do Alfy Romeo Spider i złóż zamówienie przy pomocy kilku kliknięć myszki. Robienie zakupów z Czesciauto24.pl jest szybkie i proste!
Sklep części samochodowe Alfa Romeo SPIDER
-
Top cenyCzesciauto24.pl zapewnia części zapasowe wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Koszty przesyłkiOszczędzić na kosztach przesyłki. Przesyłka gratis, w przypadku, gdy wartość zamówienia jest powyżej 350 PLN
-
Szeroki wybórW tym momencie nasza oferta to ponad 500000 części zapasowych
-
Świetna dostawa!
Sposób wysyłki
-