ALFA ROMEO SPIDER części i akcesoria
Znaleźć tanie oferty dla akcesoria do ALFA ROMEO SPIDER
- Łączna liczba wyprodukowanych modeli 5
- Modele produkowane obecnie -
- Pierwsza wersja modelu SPIDER (102)
- Pierwsza wersja modelu wyprodukowana w 1958
- Silnik zamontowany w pierwszej wersji 2000
- Łączna liczba wyprodukowanych wersji silnikowych 39
- Silniki produkowane obecnie -
- Model z największą ilością wersji silnikowych (115)
- Max. moc [kW] 191
- Min. moc [kW] 64
- Max. moc [KM] 260
- Min. moc [KM] 87
- Max. ilość cylindrów 6
- Min. ilość cylindrów 4
- Max. pojemność cylindra (cc) 3195
- Min. pojemność cylindra (cc) 1290
- Max. pojemność skokowa silnika 3.2
- Min. pojemność skokowa silnika 1.3
- Pojemność skokowa silnika 1.3, 1.6, 1.7, 1.8, 2.0, 2.2, 2.4, 3.0, 3.2
- Typ silnika Silnik benzynowy, olej napędowy
- Typ napędu Napęd tylnych kół, Napęd przednich kół, Napęd na wszystkie koła
- Typ nadwozia kabriolet
- Nazwa modelu w innych krajach SPIDER
- Najczęściej wymieniane materiały eksploatacyjne Klocki hamulcowe, Filtr oleju, Filtr powietrza, Tarcze hamulcowe, Wycieraczki, Filtr kabinowy, Oleje silnikowe, Filtr paliwa, Świece zapłonowe, Amortyzatory
- Popularne rozmiary opon 225 45 r17, 225 50 r17, 215 55 r16, 235 45 r18, 195 55 r15
Alfa Romeo Spider w wersji roadster produkowany był w latach 1966-2010. Montaż tych samochodów odbywał się na terenie Włoch. Na 21. Corocznym Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym model ten został uznany „Najpiękniejszym samochodem na świecie”. Dodatkowo na targach motoryzacyjnych w Genewie samochód został uhonorowany tytułem „Kabrioletu roku – 2006”.
Historia samochodów Alfa Romeo Spider
Model posiada trzy generacje oraz dwie zmiany stylizacji. Pierwsza generacja produkowana była od 1966 do 1994 roku. Posiadała ona fabryczne przedrostki Duetto i 105/115. W projektowaniu pierwszym samochodów brał udział legendarny konstruktor Giovanni Battista Farina. Do 1969 roku dane samochody nosiły nazwę “Osso di sepia”. Charakteryzowały się one niezwykłym wyglądem: tylna część samochodu posiadała dość gładkie linie i przypominała burtę łodzi. Te niezwykłe rozwiązanie miało pozytywny wpływ na właściwości aerodynamiczne samochodów. Model stał się znany na całym świecie po premierze filmu „Absolwent” (1967). Później samochód brał udział w ponad 300 filmach i programach telewizyjnych.
W 1969 roku na rynek weszła Alfa Romeo Spider “Coda tronca”. Zderzaki tych samochodów były wykonane od tej pory ze stali nierdzewnej i wyposażone w gumowe osłony. Zwiększone zostało nachylenie szyby czołowej, a długość nadwozia została zmniejszona z 4250 mm do 4120 mm. Szerokość i wysokość auta pozostała taka sama: odpowiednio 1630 mm i 1290 mm. Od 1982 roku samochody zaczęły był wyposażone w silniki z elektronicznym systemem wtrysku paliwa Bosch Jetronic.
W 1983 roku wypuszczono samochody o nazwie “Aerodinamica”. Producent skrócił tylną część tych samochodów oraz wydłużył ich przód, przez co maksymalnie polepszył jego właściwości aerodynamiczne. Dostępne stały się wersje nadwozia typu soft top z materiałowym dachem oraz hardtop ze stalowym, otwieranym dachem. W 1989 roku zaprezentowane zostały samochody “Ultima” wyposażone w silniki wtryskowe. Na rynku amerykańskim firma wyposażyła samochody w poduszkę powietrzną kierowcy oraz klimatyzację.
W 1995 roku dostępne stały się samochody o nazwie 916, które miały za zadanie zastąpić generację Duetto. Producent wyposażył samochody w przednie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa, system zapobiegający pożarowi (FPS). W 1997 roku została wypuszczona wersja “Monospider”, której wyprodukowano 500 egzemplarzy. Ten samochód posiadający tylko jeden fotel i pozbawiony szyby czołowej był w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 6,5 sekundy.
Od 2006 do 2010 roku produkowana była generacja 939. W samochodach Alfa Romeo Spider dostępna była automatyczna kontrola klimatu. Po zmianie stylizacji mającej miejsce w 2008 roku w każdej modyfikacji z napędem na cztery koła pojawił się samoblokujący mechanizm różnicowy. W 2009 roku miała miejsce druga zmiana stylizacji modelu.
Charakterystyczne cechy samochodów Alfa Romeo Spider (typ 939) po drugiej zmianie stylizacji
W 2009 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie został zaprezentowany zmodernizowany model roadstera. Do listy dostępnych wersji silników dostał dodany silnik benzynowy 1750 TBi z turbodoładowaniem oraz systemem bezpośredniego wtrysku paliwa. Nawet podstawowe konfiguracje wyposażenia posiadały zaciski hamulcowe marki Brembo. W kabinie pojawiły się sportowe fotele z wsparciem bocznym. Przedział bagażowy zmodernizowanej Alfy Romeo w wersji roadster mógł zostać otwarty przy pomocy naciśnięcia przycisku znajdującego się na firmowym logo.
Rozszerzone konfiguracje wyposażenia obejmowały skórzaną tapicerkę oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele. Producent zaoferował także system nawigacyjny. System informacyjno-rozrywkowy z sterowaniem głosowym i funkcją bezdotykową pomagał w szybszym minięciu czasu w trakcie podróży.
W jaki sposób kupić części zamienne przez Internet do Alfy Romeo Spider
Czy jesteś już zmęczony szukaniem potrzebnych Tobie części na różnych stronach internetowych? Jest to już historia, gdyż jesteś w sklepie internetowym Czesciauto24.pl! Znajdziesz tutaj najszerszy zakres świec zapłonowych, filtrów oleju oraz innych części do swojego samochodu. Sprawdź, jak wygodny jest nasz katalog części zamiennych do Alfy Romeo Spider i złóż zamówienie przy pomocy kilku kliknięć myszki. Robienie zakupów z Czesciauto24.pl jest szybkie i proste!
Sklep części samochodowe do Alfa Romeo SPIDER
-
Top cenyCzesciauto24.pl zapewnia części zapasowe wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Koszty przesyłkiOszczędzić na kosztach przesyłki. Przesyłka gratis, w przypadku, gdy wartość zamówienia jest powyżej 360 PLN
-
Szeroki wybórW tym momencie nasza oferta to ponad 500000 części zapasowych
-
Świetna dostawa!
Sposób wysyłki