Smar uniwersalny
- Rodzaj połączenia: Tubka
- Cecha chemiczna: rozcieńczony
- Pojemność [litr]: 0,01
- Warunki: nowy
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Olej: Olej mineralny
- Pojemność [litr]: 0,1
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 200
- Rodzaj połączenia: aerozol
- maks. temperatura otoczenia do [°C]: 150
- Temperatura otoczenia od [°C]: -10
- Cecha chemiczna: rozcieńczony
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 35
- Rodzaj połączenia: Tubka
- Jednostka ilości: Mililitr
- Cecha chemiczna: bez CFC
- informacja uzupełniająca: Plastilube
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 100
- Kolor: brązowy
- Wysokość [mm]: 174
- Zakres temperatury [°C]: 140
- Zakres temperatury od [°C]: -20
- Zakres temperatury do [°C]: 120
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 450
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Linia produktów: White Grease
- Specyfikacja: NLGI 2
- Cecha chemiczna: nadający się do wtrysku
- Kolor: biały
- Zakres temperatury od [°C]: -30
- Zakres temperatury do [°C]: +120
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 400
- Rodzaj połączenia: aerozol
- maks. temperatura otoczenia do [°C]: 150
- Temperatura otoczenia od [°C]: -10
- Cecha chemiczna: rozcieńczony
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 75
- Rodzaj połączenia: Tubka
- Cecha chemiczna: bez CFC
- informacja uzupełniająca: Plastilube
- Warunki: nowy
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Pojemność [litr]: 0,15
- Zakres temperatury od [°C]: -30
- Zakres temperatury do [°C]: +130
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 400
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Ciężar [kg]: 0,37
- Wysokość [mm]: 201
- Szerokość [mm]: 69
- Temperatura robocza od [°C]: 5
- Temperatura robocza do [°C]: 30
- Głębokość [mm]: 69
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 400
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Ciężar [kg]: 0,364
- Wysokość [mm]: 201
- Szerokość [mm]: 69
- Temperatura robocza od [°C]: 5
- Temperatura robocza do [°C]: 30
- Głębokość [mm]: 69
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 125
- Rodzaj połączenia: Tubka
- Cecha chemiczna: Odporny na korozję
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 400
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Ciężar [kg]: 0,369
- Wysokość [mm]: 201
- Szerokość [mm]: 69
- Temperatura robocza od [°C]: 5
- Temperatura robocza do [°C]: 30
- Głębokość [mm]: 69
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 200
- Rodzaj połączenia: Puszka, aerozol
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 200
- Rodzaj połączenia: aerozol
- odporne na: Woda
- Warunki: nowy
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Pojemność [litr]: 0,4
- Zakres temperatury od [°C]: -30
- Zakres temperatury do [°C]: +130
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 300
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Cecha chemiczna: Odporny na korozję
- Uniwersalny: Tak
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 75
- Rodzaj połączenia: Tubka
- Seria: VR 500
- Masa [g]: 90
- Kolor: brązowy
- Warunki: nowy
- Pojemność [ml]: 400
- Rodzaj połączenia: aerozol
- Cecha chemiczna: Odporny na korozję
- Uniwersalny: Tak
- Warunki: nowy
Smary chronią metalowe części przed przedwczesnym zużyciem spowodowanym przez ich wzajemne ścieranie.
Rodzaje smarów według cech wydajności (API)
- Konsystencja (NLGI) 000. Penetracja w temperaturze 25 °C: 445-475
- 00. 400–430
- 0. 355–385
- 1. 310–340
- 2. 265–295
- 3. 220–250
- 4. 175–205
- 5. 130–160
- 6. 85–115
- 7. poniżej 75
Rodzaje smarów według konsystencji (NLGI)
- NLGI1. Skład zawiera środki zagęszczające bazowane na licie, licie wapiennym i kompleksie litu, mikrożelu, wapnia i poliuretanu. Spadek temperatury - pomiędzy 80 i 250 °C.
- NLGI2. Może zawierać zarówno organiczne, jak i nieorganiczne zagęszczacze. Temperatura pomiędzy 80 i 600 °C. Może zawierać grafit.
- NLGI3. Zawiera lit i litowo-wapienne zagęszczacze. Temperatura - 180 °C.
Funkcje smaru
Bazą prawie każdego smaru jest olej mineralny z dodanymi zagęszczaczami. Kleistość smarów zależy od ilości i rodzaju użytych w nich dodatków. Zawarte w nich dodatki ochronne sprawiają, że smar nie wylewa się z nieuszczelnionej części. Równocześnie chronią one części przed zużyciem. Do funkcji smarów należą też:
- ochrona części przed korozją;
- zapewnienie poprawnej pracy odpowiednich układów pojazdu;
- wydłużenie żywotności części;
- ochrona części układu przed przegrzaniem.
Wskazówki dotyczące stosowania i wymiany smarów
Niektóre smary nie wymagają uzupełniania aż do całkowitego zużycia części. W tym wypadku wymienia się je w trakcie montażu nowej części. Jednakże smary do łożysk, pompy wody, podwozia lub układu kierowniczego powinny być wymieniane przy każdym przeglądzie pojazdu.
Częstotliwość wymiany smarów jest określona przez producenta konkretnej części. Aby zapewnić skuteczne funkcjonowanie części, miej na uwadzę zasady wymiany smaru:
- usuń całkowicie stary smar;
- wlej jedynie ilość smaru wyszczególnioną w instrukcji użytkowania części;
- użyj smarów zalecanych przez producenta.
Profesjonalna pomoc od Czesciauto24.pl
Nasz sklep internetowy oferuje kupno smarów, które zapewnią prawidłową pracę części Twojego pojazdu i chronią je przed przetarciem. Naszym klientom zapewniamy wykwalifikowane wsparcie, które pomoże w wyborze produktów od najbardziej znanych dostawców. Jeśli nie jesteś pewien, jaki smar wybrać, możesz skontaktować się z naszym zespołem wsparcia technicznego. Nasi specjaliści udzielą Ci niezbędnych informacji i pomogą w wyborze produktu.