Klocki hamulcowe tył i przód do samochodu
Klocki hamulcowe dla innych producentów samochodów
Klocki hamulcowe do samochodów
Klocki hamulcowe ZGODNIE Z RODZAJEM
-
Top cenyCzesciauto24.pl zapewnia Klocki wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Koszty przesyłkiOszczędzić na kosztach przesyłki. Przesyłka gratis, w przypadku, gdy wartość zamówienia jest powyżej 360 PLN
-
Szeroki wybórW tym momencie nasza oferta to ponad 500000 części zapasowych
-
Szybka dostawa!
Sposób wysyłki
Katalog Komplet klocków hamulcowych od producenta:
Wymienić część zamienną Klocki hamulcowe - uszkodzoną albo został osiągnięty limit stosowania! Dowiedzieć się przydatnej informacji o Klocki hamulcowe
Praktyczne wskazówki na temat funkcjonowania, przyczyn awarii, diagnozowania usterek i interwałów wymiany
Dobierz Klocki do
Żywotność danych części zależy od następujących czynników:
- Technologii produkcyjnej oraz materiałów. Ceramiczne klocki hamulcowe zazwyczaj posiadają dłuższą żywotność niż klocki organiczne.
- Masy pojazdu. Części instalowane w samochodach kompaktowych zachowują swoje właściwości robocze znacznie dłużej niż części zamontowane w SUV-ach.
- Umiejętności i stylu jazdy kierowcy. Brak umiejętności hamowania silnikiem oraz częste korzystanie pedału hamulca powoduje przedwczesne zużycie danych części. W szczególności sportowy styl jazdy może skrócić żywotność klocków o nawet 50%.
- Stanu tarcz hamulcowych. Nierównomierne zużycie, rowki oraz ślady korozji na powierzchni tarcz mają negatywny wpływ na żywotność klocków hamulcowych.
- Strony montażowej. Części zamontowane na przedniej osi są w stanie spełniać swoją funkcję przed 25 000 – 40 000 kilometrów, a klocki tylnej osi nawet do 60 000 kilometrów.
Zgodnie z międzynarodowymi standardami części powinny być wymieniane parami na jedną oś i powinny być nie tylko tej samej marki, ale i również tej samej partii. Oznacza to, że powinieneś kupić je pełnym zestawem. Zazwyczaj obejmuje ok 4 części – po dwa klocki na każde z kół jednej osi.
Konieczność wymiany klocków wskazywana jest przez mechaniczne lub elektroniczne czujniki zużycia. Po uruchomieniu czujników mechanicznych słychać odgłos piszczenia, a drugi rodzaj czujników zapala kontrolkę na desce rozdzielczej. Co więcej, powinieneś sprawdzić stan części po wystąpieniu następujących objawów:
- pogorszona wydajność hamowania;
- spadek poziomu płynu hamulcowego;
- drżenie kierownicy podczas jazdy z wysoką prędkością;
- obecność pyłu i opiłków metalu na elementach układu hamulcowego.
Najbardziej dokładnym wskaźnikiem poziomu zużycia klocków jest grubość ich okładzin ciernych. Można ją zmierzyć za pomocą suwmiarki i porównać z wartością podaną w dokumentacji technicznej producenta samochodu.
Procedura wymienna jest dość prosta i nie wymaga posiadania profesjonalnych umiejętności czy specjalistycznych narzędzi. Uważnie przeczytaj instrukcję serwisową swojego samochodu i obejrzyj filmy instruktażowe od doświadczonych mechaników samochodowych. W większości przypadków dana procedura obejmuje następujące kroki:
- Otwórz maskę i odkręć korek wlewu płynu hamulcowego.
- Podnieś samochód.
- Zdejmij koło.
- Odkręć mocowania zacisku hamulcowego.
- Odciągnij klocki od tarczy hamulcowej.
- Zdemontuj zacisk hamulcowy.
- Wymień klocki parami.
- Wciśnij tłok zacisku hamulcowego.
- Złóż elementy w odwrotnej kolejności.
- Odpowietrz układ hamulcowy poprzez kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca.
Dopiero co zamontowane klocki hamulcowe generujące nieco hałasu, jeśli nie zakończone zostało ścieranie ci fabrycznej powłoki. Co więcej, piszczenie i grzechotanie może spowodowane być:
- nieprawidłową instalacją;
- kiepskiej jakości materiałem ciernym;
- brakiem kompatybilności materiałów tarcz i klocków hamulcowych;
- wodą, błotem, piaskiem lub kamieniami przyklejonymi do tarcz;
- przegrzewaniem się hamulców;
- brakiem środka smarującego na sworzniach prowadzących zacisku hamulcowego.