Korek wlewu paliwa OPEL MONZA
Korek wlewu paliwa OPEL MONZA modele w najlepszych cenach.
-
Najbardziej atrakcyjne cenyCzesciauto24.pl zapewnia OPEL MONZA Korek zbiornika paliwa wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Oszczędność w kosztach dostawyDarmowa wysyłka na terenie Polski dotyczy zamówień, które przekraczają kwotę 340 PLN, z wyjątkiem artykułów wielkogabarytowych, opon lub części podlegających kaucji.
-
Duży wybórObecnie oferujemy naszym klientom ponad 1 000 000 części zamiennych.
-
Szybka dostawa
Sposób wysyłki
-
Katalog producentów: Korek do baku paliwa OPEL:
Jakie są główne funkcje i typowe konstrukcje korka wlewu paliwa w Oplu Monzie?
Dana część zapewnia bezpieczną pracę układu paliwowego samochodu. Zapobiega ona przed wydostawaniem się ze zbiornika oparów paliwa oraz zmniejsza ryzyko wycieku paliwa podczas jazdy autem. Zapewniają one także szczelność baku paliwa.
Konstrukcja korka zależy od wersji samochodu oraz rodzaju silnika. Jest ona zazwyczaj dość prosta: obejmuje korpus z gwintem oraz różnorodnej konstrukcji zawory. Jest to osłona ze znajdującymi się w jej górnej części otworami wentylacyjnymi. W niektórych wersjach korki zlokalizowane są w miejscu, gdzie osłona spotyka się z nadwoziem. W miejscu, gdzie korek spotyka się z szyjką wlewu znajduje się także gumowa uszczelka.
Jakie rodzaje korka wlewu paliwa dostępne są w danym modelu samochodu?
Wymienić można konstrukcje, które różnią się między sobą rodzajem mocowania:
- z gwintem wewnętrznym;
- z gwintem zewnętrznym.
lub ze względu na obecność lub brak wentylacji:
- pozbawione zaworów – skonstruowane dla zbiorników z oddzielnym regulatorem ciśnienia paliwa.
- z jednym zaworem wlotowym – są one najczęściej spotykane. Zapewniają wymianę powietrza z bakiem w momencie, gdy opadł poziom paliwa. Są one wykorzystywane w zbiornikach wyposażonych w system pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika (z ang. EVAP).
- z dwoma zaworami – wlotowy i wydechowy. W razie zaistniałej potrzeby wyrównują one ciśnienie.
Dane elementy mogą występować w formie metalowej lub plastikowej. Mogą się między sobą różnić obecnością i rodzajem mechanizmu blokującego. Mogą one pozbawione blokady lub wyposażone w kłódkę zlokalizowaną na ich szyjce. Dostępne są także mechanizmy blokujące, które mogą być odblokowywane za pomocą kluczyka samochodowego. Najczęściej spotykane są jednak korki z cylindrem i zamkiem szyfrowym.
Jakie są główne przyczyny przemarznięcia korka wlewu paliwa w Oplu Monzie? W jaki sposób można tego uniknąć?
W okresie zimowym akumulujący się na korku oraz na mechanizmie blokującym kondensat ulega zamarzaniu. Tym samym nie ma możliwości odkręcenia korka. Gdy tak się stanie, będziesz potrzebować preparatu do odmrażania zamków. Jeśli nie masz go pod ręką, zaparkuj swój samochód w ogrzewanym pomieszczeniu i poczekaj, aż lód ulegnie rozpuszczeniu.
Do odkręcenia przymarzniętego korka nie powinieneś wykorzystywać ostrych przedmiotów. Może to uszkodzić powłokę lakierniczą oraz sam korek. Z tego samego powodu nie zaleca się korzystania z wrzątku. Nigdy nie wolno go także podgrzewać otwartym płomieniem. Może to doprowadzić do zapłonu oparów paliwa, które akumulują się w mechanizmie blokującym.
W celu zapobiegnięcia przemarznięcia korka po umyciu swojego auta powinieneś przedmuchać wszystkie jego elementy sprężonym powietrzem, w których może gromadzić się woda. Zaleca się także smarowanie w sezonie zimowym mechanizmu blokującego oraz zawiasów klatki wlewu paliwa silikonowym smarem.
Czy odgłosy syczenia są oznaką uszkodzonego korka wlewu paliwa w Oplu Monzie?
Nie, oznacza to, że części jest w jak najlepszym stanie technicznym. W momencie, gdy odkręcisz korek, usłyszysz odgłos wystrzeliwania i syczenia wskutek różnicy ciśnień wewnątrz baku oraz na zewnątrz jego. Jeśli zawór prawidłowo spełnia swoją rolę, w zbiorniku nie będą gromadzić się opary paliwa. W takim przypadku po odkręceniu korka powietrze jest zasysane do wewnątrz baku, wydając właśnie wcześniej wymienione odgłosy.