Amortyzatory OPEL CORSA tył i przód
Amortyzatory OPEL CORSA modele w najlepszych cenach.
Amortyzatory OPEL CORSA: przydatne informacje
-
Części zalecane do jednoczesnej wymiany jako część zestawu serwisowego
- Pióro wycieraczki
- Zestaw ochrony przeciwpyłowej, amortyzator
- Żruba do regulacji pochylenia koła
- Mocowanie amortyzatora teleskopowego
- Zestaw zawieszenia, sprężyny żrubowe / amortyzatory
- Sprężyna zawieszenia
- Pierżcień uszczelniający, mocowanie amortyzatora
- Osłona / miech powietrzny / amortyzator
- Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora
- Zestaw żrub, podstawa amort. przy obudowie łożyska koł
- Dystans gumowy, resorowanie
- Zestaw montażowy, amortyzator teleskopowy
- Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora
- Nadwozie
- Pierżcień oporowy, mocowanie amortyzatora
- Cena minimalna 58,00 PLN
- Cena maksymalna 1481,00 PLN
-
Najbardziej atrakcyjne cenyCzesciauto24.pl zapewnia OPEL CORSA Amortyzator wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Oszczędność w kosztach dostawyDarmowa wysyłka na terenie Polski dotyczy zamówień, które przekraczają kwotę 350 PLN, z wyjątkiem artykułów wielkogabarytowych, opon lub części podlegających kaucji.
-
Duży wybórObecnie oferujemy naszym klientom ponad 1 000 000 części zamiennych.
-
Szybka dostawa
Sposób wysyłki
-
Katalog producentów: Amortyzatory OPEL CORSA:
Jakie dostępne są rodzaje amortyzatorów dla Opla Corsy?
Dane elementy mogą różnić się między sobą osią oraz stroną montażową, rokiem produkcji samochodu oraz typem silnika. Przednia oś jest najczęściej wyposażona w kolumny MacPhersona. Na przykład, w danym modelem kompatybilne są amortyzatory hydropneumatyczne. Zapewniają one miękkie tłumienie wstrząsów oraz wygodną jazdę autem. Dane amortyzatory posiadają prostą konstrukcję i są niedrogie.
Jakie wymienić można główne usterki amortyzatorów instalowanych w danym modelu samochodu? W jaki sposób je zdiagnozować?
Najczęściej spotykanym problemem jest utrata szczelności, która może być spowodowana uszkodzonymi uszczelkami. Jeśli tak się stanie, na korpusie amortyzatora będą widoczne wycieki oleju. Poza tym mocowanie tłoczyska jest wyjątkowo podatne na działanie korozji. Uszkodzony korpus amortyzatora oraz cząstki ścierne mogą przyblokować tłok. W takim przypadku amortyzator ulegnie zakleszczeniu w określonej pozycji. W trakcie jazdy może być wtedy słyszalny charakterystyczny hałas.
Konieczność dokonania diagnostyki amortyzatorów można zdiagnozować poprzez kilka pośrednich oznak:
- pogorszone prowadzenie;
- kołysanie nadwoziem;
- odgłosy stukania i wibracje słyszane podczas manewrowania autem;
- przedwczesne zużycie opon.
Jak często należy wymieniać amortyzatory w Oplu Corsie?
Zazwyczaj należy je wymieniać po każdokrotnym przejechaniu 80 000 kilometrów. Ich żywotność zależy także od właściwości jezdnych oraz warunków eksploatacyjnych pojazdu. Zaleca jest sprawdzenie stanu technicznego części podczas terminowego przeglądu samochodu lub w przypadku zdiagnozować oznak awarii.
Czy konieczny jest montaż tych samych amortyzatorów na obu osiach?
Nie, nie jest to konieczne. Zalecana jest wyłącznie jednoczesna wymiana obu amortyzatorów na jednej osi. Niemniej jednak nie zapomnij o sprawdzeniu stanu wszystkich amortyzatorów. Uwzględnij fakt, że tylne elementy tłumiące są inne pod kątem konstrukcji od przednich, a podczas wyboru nowych amortyzatorów weź także pod uwagę zalecenia producenta.
Czy mogę samodzielnie wymienić amortyzatory w moim Oplu Corsie?
Samodzielna wymiana danych elementów wymaga posiadania konkretnych umiejętności naprawczych, a także specjalnych narzędzi: klucza dynamometrycznego do mocowań oraz kompresora do sprężyn śrubowych. Przed rozpoczęciem pracy uważnie przeczytaj instrukcję naprawczą swojego samochodu. Dana procedura zależy od lokalizacji i rodzaju części. Na przykład, do wymiany przedniego amortyzatora będziesz potrzebował:
- Niezawodnie unieruchomić swój samochód podnieść jego przednią część.
- Zdemontować koło.
- Odkręcić śruby mocujące amortyzator i zwrotnicę.
- Odłączyć końcówkę drążka kierowniczego.
- Odłączyć przewód hamulcowy.
- Odkręcić mocowania górnego przegubu, wyciągnąć amortyzator.
- Ścichnąć sprężynę i zdemontować przegub.
- Zamontować nowy amortyzator i złożyć cały podzespół wykonując poprzednie kroki w odwrotnej kolejności.
Przed montażem nowych amortyzatorów musisz najpierw je ręcznie napompować. Po dokonaniu ich wymiany musisz opuścić samochód na ziemię i dokręcić śruby mocujące koło, zachowując zalecany moment dokręcenia.