catalog_tyre_img_alt
Prosimy, poczekać!dotted
Koszyk
#
61-7623
Twój koszyk jest pusty

Typowe problemy Renault Trafic

2381 Wyświetlenia

Wśród samochodów dostawczych Renault Trafic opinie zbiera zazwyczaj bardzo dobre. Ten model jest w Polsce niezwykle powszechny, jednak można też spotkać o nich negatywne opinie. Dowiedz się, jakie są typowe awarie i problemy Renault Trafic, a także, które silniki są najmniej awaryjne. Sprawdź także, jakie są objawy najpopularniejszych awarii w tym modelu.

Renault Trafic – o modelu

turbosprężarka Renault Trafic

Zazwyczaj opinie o francuskich samochodach są bardzo zróżnicowane. Opinie o Renault Trafic także można znaleźć różne. Wynika to z faktu, że ten model zadebiutował na rynku ponad czterdzieści lat temu, a wiele egzemplarzy pochodzących z lat dziewięćdziesiątych jest jeszcze w bieżącej eksploatacji. Takie auta nie mogą już być w bardzo dobrym stanie, skąd biorą się skrajnie odmienne opinie. Aktualnie w sprzedaży można znaleźć trzecią generację, która montowana jest w całości we Francji. Poprzednie generacje były produkowane niemal na całym świecie. Auto części do Renault Trafic są jednak łatwo dostępne, więc kierowcy nawet w przypadku awarii nie mają problemu z serwisem. Zaletą tego modelu jest to, że jest dostępny w wielu wariantach – długim i krótkim.

Renault Trafic – uszkodzony silnik

Bardzo często zdarza się, że w Renault Trafic uszkodzony silnik unieruchamia pojazd. Najbardziej awaryjne silniki to wersja 2.0 dCi i 1.9 dCi. Egzemplarze z nowszych generacji zazwyczaj mają problemy z układem paliwowym lub turbosprężarką. Starsze modele przeważnie borykają się z uszkodzonymi wtryskiwaczami. Nie zawsze w Renault Trafic uszkodzony silnik jest powodem unieruchomienia auta, gdyż – co jest typowe dla aut francuskich – miewa on problemy z elektroniką.

Nieprawidłowa praca silnika lub całkowite unieruchomienie może być spowodowane awarią któregoś z czujników. Zawsze należy więc sprawdzić auto w profesjonalnym warsztacie. Większość silników okazuje się mimo wszystko dość trwała. Nierzadko zdarzają się egzemplarze, które mają na liczniku przejechane już kilkaset tysięcy kilometrów i nadal są na bieżąco użytkowane.

Renault Trafic - opinie o skrzyni automatycznej

Bardzo często pada pytanie o opinie o skrzyni biegów Renault Trafic. Ten kluczowy element jest jednak dość solidny i tylko niektóre wersje mają z nim problem. Najczęściej kierowcy zgłaszają problemy ze skrzynią biegów w wersjach silnikowych 2.5 dci i 2.0 dci. Przeważnie zgłaszane jest szarpanie przy zmianie biegów. Często problem leży po stronie elektroniki i któregoś z czujników, jednak nie jest to regułą. W większości roczników skrzynia biegów zachowuje standardową i przewidywaną żywotność.

Silnik Renault Trafic 1.6 biturbo – opinie

Popularną jednostką napędową jest silnik 1.6 biturbo. Jego główną zaletą jest to, że charakteryzuje się niskim spalaniem, jednocześnie zachowując wystarczająco dużo mocy. Silnik Renault Trafic 1.6 biturbo opinie zbiera także bardzo pozytywne jeśli chodzi o żywotność. Przy regularnym serwisowaniu nie sprawia większych kłopotów na przy dużych przebiegach.

Zawór EGR Renault Trafic 2.0 dci – objawy

Zawór EGR Renault Trafic

Dość częstą bolączką właścicieli francuskich aut, a w tym modelu Trafic jest zawór EGR powodujące spadek mocy, niestabilną pracę silnika, a także wzrost emisji spalin. Zawór EGR Renault Trafic gdy jest uszkodzony, powoduje zapalenie się kontrolki silnika. Zawór EGR Renault Trafic 2.0 dci objawy daje zazwyczaj przy przewidywanym przebiegu, jednak niektóre modele mają z tym problem nieco wcześniej.

Najbardziej awaryjne roczniki Renault Trafic

Dużą zaletą jest to, że nawet takie części, jak turbosprężarka Renault Trafic są łatwo dostępne ze względu na sporą liczbę tych aut poruszających się po polskich drogach. Do najbardziej awaryjnych roczników należą te nowsze modele wyprodukowane po 2010 roku. Starsze egzemplarze zazwyczaj cechują się większą żywotnością. Nie dotyczy to jednak każdego modelu. Najbardziej podatne na awarie są wersje silnikowe spełniające normy Euro 6. Uszkodzony silnik Renault Trafic najczęściej trafia się w wersji 2.0 dCi Euro 6. Do mniej awaryjnych roczników mechanicy zaliczają wszystkie modele Trafic wyprodukowane po 2019 roku.

Renault Trafic – opinie

O tym modelu można znaleźć skrajne recenzje. Opinie o Renault Trafic zawsze trzeba odnieść do konkretnej generacji i rocznika, a także wersji silnikowej. Zazwyczaj są jednak chwalone za kwestie praktyczne. Dotyczy to ładowności, sporej pojemności na pace, a także wytrzymałości nawet gdy auto jest intensywnie eksploatowane. Jednocześnie widać tu wpływ tego, na co stawia francuska marka, czyli dbałości o komfort podróżujących. Pomimo że to auta dostawcze, komfort jazdy stoi tu na najwyższym poziomie.

Mimo wszystko Trafic jest też mało awaryjny. Pomimo tego, że zdarzają się typowe problemy i awarie Renault Trafic jest w stanie przejechać kilkaset tysięcy kilometrów bez poważniejszych napraw. Spora zaletą jest też duży wybór jednostek. Są to wersje bardziej ekonomiczne o relatywnie mniejszej mocy, a także wersje stosunkowo mocne. Czasem jednak kierowcy narzekają na jakość materiałów wykończenia wnętrza. Z usterek technicznych, często przytaczana bolączka to problemy z filtrem cząstek stałych.

TOP produkty powiązane z tym tematem: