Sonda lambda do samochodu
Sonda lambda dla innych producentów samochodów
Sonda lambda do samochodów
-
Top cenyCzesciauto24.pl zapewnia Sonda NOx wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Koszty przesyłkiOszczędzić na kosztach przesyłki. Przesyłka gratis, w przypadku, gdy wartość zamówienia jest powyżej 360 PLN
-
Szeroki wybórW tym momencie nasza oferta to ponad 500000 części zapasowych
-
Szybka dostawa!
Sposób wysyłki
Katalog O2 sensor od producenta:
Wymienić część zamienną Sonda lambda - uszkodzoną albo został osiągnięty limit stosowania! Dowiedzieć się przydatnej informacji o Sonda lambda
Miejsce montażu czujników tlenu w samochodzie zależy od rodzaju i pojemności silnika oraz konstrukcji układu wydechowego. Zazwyczaj w samochodach o pojemności silnika do 2 litrów zainstalowane są dwa czujniki tlenu: pierwszy czujnik tlenu zamontowany jest przed konwerterem katalitycznym, a drugi - za nim.
Zazwyczaj samochody z silnikami o pojemności większej niż 2 litry wyposażone są w 4 czujniki tlenu: 2 zamontowane przed konwerterem katalitycznym oraz 2 zamontowane za nim. Ich dokładną lokalizację znaleźć można w instrukcji obsługi samochodu.
Możliwe usterki można zdiagnozować wskutek:
- Zwiększonego spalania paliwa;
- Utrudniona praca silnika na biegu jałowym;
- Utrata mocy silnika;
- Szarpane przyspieszanie autem;
- Regularne przegrzewanie się silnika;
- Kiepska praca przepustnicy;
- Gęsty, czarny dym wydobywający się z rury wydechowej.
Wyżej wymienione nieprawidłowości wskazywać mogą także na problemy z innymi częściami. Profesjonalni mechanicy samochodowi mogą zdiagnozować bardziej precyzyjną awarię sondy Lambda.
W przypadku drugiego czujnika tlenu zamontowanego za konwerterem katalitycznym, do którego niezwykle ciężko uzyskać dostęp, najlepszym pomysłem jest sprawdzenie jego pracy u mechanika samochodowego w warsztacie. W przypadku pierwszego czujnika zamontowanego przed konwerterem katalitycznym można sprawdzić jego prawidłową pracę za pomocą multimetru. Przed rozpoczęciem pracy przeczytaj instrukcję naprawczą swojego samochodu i obejrzyj filmy instruktażowe nagrane przed doświadczonych profesjonalistów. Będziesz musiał wykonać następuje kroki:
- Rozgrzej silnik do jego temperatury roboczej, a następnie go zgaś.
- Otwórz maskę i znajdź terminale nagrzewnicy sondy Lambda.
- Podłącz do nich przewody pomiarowe multimetru i dokonaj pomiaru napięcia wejściowego. Multimetr powinien wskazywać odczyt w wysokości 12 V.
- Odłącz złącze czujnika i sprawdź oporność nagrzewnicy. Powinna ona wahać się w zakresie od 2 do 10 omów; precyzyjna wartość danego parametru podawana jest przez producenta samochodowego.
- Włącz zapłon i dokonaj pomiaru napięcia referencyjnego. Podłącz multimetr do dwóch przewodów sygnałowych. Ujemny przewód pomiarowy multimetru powinien zostać podłączony do podwozia samochodu. Odczytane napięcie powinna wahać się w zakresie 0.45–0.5 V. Odchylenia o wartość większą niż 0.5 V wskazują usterkę w obwodzie sygnalizacyjnym lub kiepskie uziemienie.
- Podłącz przewody pomiarowe multimetru do złącza czujnika. Zapal silnik i zwiększ jego obroty do 2500 obr./min. Prawidłowo pracujący czujnik tlenu wykaże napięcie rzędu 0.2–0.9 V. Jeśli amplituda napięcia jest zbyt niska lub następuje jej całkowity brak, część musi zostać wymieniona.