Sonda lambda VW POLO
Sonda lambda VW POLO modele w najlepszych cenach.
Sonda lambda VW POLO: przydatne informacje
-
Części zalecane do jednoczesnej wymiany jako część zestawu serwisowego
- Olej silnikowy
- Zestaw sondy lambda
- Zestaw uzupełniający do zabudowy, katalizator
- Czujnik, ciżnienie spalin
- Katalizator
- Przepływomierz masowy powietrza
- Pierscień ustalający, tłumik
- Czujnik, temperatura płynu chłodzącego
- Żwieca zapłonowa
- Czujnik spalania stukowego
- Czujnik, ustawienie przepustnicy
- Generator impulsów, wał korbowy
- Czujnik, pozycja wałka rozrządu
- Zestaw przewodów zapłonowych
- Uszczelka, rura wylotowa
- Cena minimalna 200,00 PLN
- Cena maksymalna 2475,00 PLN
- p0171, p0430, p0303, p0172, p0174, p0301, p0302, p0304, p0305, p0306, p0155, p0421, p0410, p0135, p0031, p0134, p0030, p0130, p0131, p0133, p0141, p0138, p0136, p0037, p0137, p0036, p0140 -
-
Najbardziej atrakcyjne cenyCzesciauto24.pl zapewnia VW POLO Sonda NOx wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Oszczędność w kosztach dostawyDarmowa wysyłka na terenie Polski dotyczy zamówień, które przekraczają kwotę 350 PLN, z wyjątkiem artykułów wielkogabarytowych, opon lub części podlegających kaucji.
-
Duży wybórObecnie oferujemy naszym klientom ponad 1 000 000 części zamiennych.
-
Szybka dostawa
Sposób wysyłki
-
Katalog producentów: O2 sensor VW POLO:
Gdzie można znaleźć sondę Lambda w Volkswagenie Polo?
Lokalizacja danych elementów zależy od rodzaju silnika oraz roku produkcji pojazdu. Większość nowoczesnych samochodów wyposażona jest w dwie sondy Lambda. Jedna z nich zlokalizowana jest w górnej części kolektora wydechowego katalizatora, a druga – w jej dolnej części. Zwiększa to dokładność pomiarową.
Jakie dostępne są rodzaje sond Lambda i czym się między sobą różnią?
Dla Volkswagena Polo dostępne są następujące rodzaje sond Lambda:
- Podgrzewana: są one najczęściej spotykane. Są to sondy 3- lub 4-przewodowe, które bardzo szybko nagrzewają się do wymaganej temperatury.
- Planarna: są one wykonane przy wykorzystaniu dwutlenku cyrkonu i tlenku glinu. Są one lekkie i są w stanie nagrzać się w ciągu 5-30 sekund. Są one także niedrogie.
- Wykonana z tlenku tytanu: do prawidłowej pracy niezbędne jest dla nich napięcie referencyjne. Posiadają one długa żywotność i wysoką dokładność. Niemniej jednak posiadają one skomplikowaną konstrukcję oraz są drogie.
- Szerokopasmowa: są one stosowane w nowoczesnych samochodach i posiadają szeroki zakres pomiarowy. Są one 4- lub 5-przewodowe. Pomagają one w zapewnieniu powstania prawidłowej mieszanki powietrzno-paliwowej.
Czy mogę zainstalować różne typy sondy Lambda w Volkswagenie Polo?
W niektórych przypadkach, gdy nie jest możliwy zakup wymaganego elementu, dopuszczalne jest zastąpienie sondy Lambda inną o podobnych parametrach. Prosimy zauważyć, że jeśli Twój samochód posiadał sondę podgrzewaną, nie wolno zastąpić ją sondą niepodgrzewaną.
Zabronione jest także zastąpienie części wykonanych z cyrkonu częściami tytanowymi. Wykorzystują one różne metody pomiarowe i odczyty danych. Zastąpienie ich może doprowadzić do kiepskiej wydajności silnika.
Jaka jest średnia żywotność danych części w Volkswagenie Polo? Jakie są najczęstsze przyczyny ich awarii?
Żywotność sond Lambda zależy od rodzaju silnika oraz warunków eksploatacyjnych pojazdu. Uśredniając, części pozbawione elementu grzewczego wystarczają na 60 000 – 80 000 kilometrów, podczas gdy podgrzewane sondy starczają na 100 000 kilometrów. Sondy planarne są w stanie bezawaryjnie przejechać 160 000 kilometrów. Po każdokrotnym przejechaniu 30 000 kilometrów zalecane jest przetestowanie danych elementów.
Sondy Lambda mogą ulec uszkodzeniu wskutek kiepskiej jakości paliwa, awarii układu zapłonowego, uszkodzenia mechanicznego oraz zbyt częstej jazdy terenowej. Poza tym czujniki ulegają awarii wskutek zużycia pierścieni zgarniających dławnicowych oraz przedostania się płynu chłodzącego do wnętrza układu wydechowego.
Jakie są możliwe konsekwencje braku terminowej wymiany sond Lambda w Volkswagenie Polo?
Jazda samochodem z uszkodzoną sondą Lambda prowadzi do kiepskiej wydajności silnika, zwiększonego spalania paliwa oraz pogorszonej dynamiki pojazdu. Zwiększona jest także emisja spalin, co jest wyjątkowo szkodliwe dla środowiska.