Alternator VW LUPO
Alternator VW LUPO modele w najlepszych cenach.
Alternator VW LUPO: przydatne informacje
-
Części zalecane do jednoczesnej wymiany jako część zestawu serwisowego
- Szczotka węglowa, alternator
- Pasek klinowy wielorowkowy
- Rozrusznik
- Pasek klinowy
- Zestaw naprawczy, zacisk hamulca
- Zestaw paska klinowego wielorowkowego
- Żruba napinacza, wspornik alternatora
- Regulator napięcia
- Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy
- Napinacz paska klinowego wielorowkowego
- Rolka kierunkowa / prowadząca, pasek klinowy zębaty
- Cena minimalna 272,00 PLN
- Cena maksymalna 3034,00 PLN
-
Najbardziej atrakcyjne cenyCzesciauto24.pl zapewnia VW LUPO Prądnica wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.
-
Oszczędność w kosztach dostawyDarmowa wysyłka na terenie Polski dotyczy zamówień, które przekraczają kwotę 350 PLN, z wyjątkiem artykułów wielkogabarytowych, opon lub części podlegających kaucji.
-
Duży wybórObecnie oferujemy naszym klientom ponad 1 000 000 części zamiennych.
-
Szybka dostawa
Sposób wysyłki
-
Jak wymienić alternator w Volkswagenie Lupo?
Procedura wymiany może różnić się w zależności od wersji samochodu. Zależy ona od konstrukcji silnika, obecności klimatyzacji oraz tego, jakie akcesoria są napędzane paskiem alternatora. Wymiana urządzenia powinna zostać dokonana w warsztacie samochodowym. Zazwyczaj jego demontaż wymaga również demontażu wielu innych urządzeń. Poza tym w większości przypadków konieczne jest zdjęcie paska klinowego. Po zakończeniu procedury niezwykle ważne jest prawidłowe naprężenie paska, co jest trudne do wykonania bez użycia specjalistycznych narzędzi.
Jak mogę stwierdzić, czy alternator wymaga wymiany w tym modelu?
Na awarię tego urządzenia wskazują hałasy, szum, odgłosy pękania dobiegające spod maski samochodu, zwłaszcza podczas pracy silnika na biegu jałowym. Na desce rozdzielczej może zapalić się kontrolka ostrzegawcza systemu ABS. W tej sytuacji wskaźnik ładowania akumulatora stale miga. Światła przednie są przyciemnione z powodu spadku napięcia w obwodzie, a intensywność oświetlenia zmienia się często wraz z prędkością obrotową silnika. W związku z tym, że akumulator jest niedoładowany, silnik może się nie uruchomić po zaparkowaniu auta.
Jakie są przyczyny awarii alternatora w Volkswagenie Lupo?
Konstrukcja urządzenia obejmuje ruchome elementy, które z biegiem czasu ulegają zużyciu. Są to łożyska i szczotki, które powinny być regularnie wymieniane. Lekceważenie interwałów wymiany tych części może doprowadzić do uszkodzenia innych elementów alternatora. Wiele awarii spowodowanych jest nieprawidłowym napięciem pasa napędowego i zakleszczeniem się kół pasowych. Na przykład zbyt mocno napięty pas zwiększa przeciążenie łożyska, kół pasowych alternatora i dodatkowych kół pasowych silnika. Słabo dokręcone elementy mocujące mogą poluzować się jeszcze bardziej z powodu wibracji. Prowadzi to do uszkodzenia otworów montażowych. Styki urządzenia są podatne na korozję, ponieważ są narażone na działanie wilgoci, brudu i soli drogowej.
Czy są jakieś inne części, które należy wymienić razem z alternatorem?
Zaleca się również wymianę paska alternatora, a w razie potrzeby także kół pasowych i napinacza.
Jakie są rodzaje alternatorów do Volkswagena Lupo?
Różne wersje tego samochodu wyposażone są w alternatory konwencjonalne z zespołem szczotek. Mogą się one różnić między sobą mocą wyjściową, rodzajem mocowania i wymiarami. Aby uniknąć problemów podczas montażu i użytkowania, należy wybrać urządzenie kompatybilne z samochodem.
Jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas montażu tego elementu?
Nigdy nie należy odłączać akumulatora ani regulatora napięcia przy pracującym silniku. Nigdy nie należy demontować alternatora, jeśli akumulator jest podłączony. Poza tym zabrania się dokonywania prac diagnostycznych wyposażenia elektrycznego/elektronicznego samochodu za pomocą urządzeń lub lamp kontrolnych zasilanych z sieci elektrycznej. Pamiętaj: w przypadku pomyłki w wyznaczaniu biegunowości może dojść do awarii urządzeń elektrycznych w aucie. Wszystkie używane narzędzia powinny być czyste i być w dobrym stanie technicznym.