catalog_tyre_img_alt
Prosimy, poczekać!dotted
Koszyk
#
22-7631
Twój koszyk jest pusty

Co ile wymieniać filtr paliwa diesel: objawy

364 Wyświetlenia

Silniki wysokoprężne są niezwykle wrażliwe na jakość paliwa, a nieregularna wymiana filtrów może spowodować bardzo szybkie uszkodzenie jednostki. Dowiedz się, co ile wymieniać filtr paliwa diesel, a także, jakie są objawy zatkanego filtra paliwa. Sprawdź również, jak brak wymiany filtrów na czas wpływa na silniki diesla, a także, jak poważne mogą być konsekwencje i ewentualne koszty naprawy.

Filtr paliwa diesel – za co odpowiada?

Żywotność i prawidłowa praca silnika zależą od wielu czynników, jednak jedną z najważniejszych kwestii jest jakość paliwa. Filtr paliwa diesel odpowiada za wyłapywanie wszystkich zanieczyszczeń, co powoduje, że nawet przy pojawieniu się paliwa gorszej jakości, silnik nie będzie narażony na szybkie uszkodzenie. Każdy powinien wiedzieć, co ile wymieniać filtr paliwa diesel, gdyż należy to robić regularnie ze względu na zużywanie się tego elementu.

Filtr paliwa diesel

Kierowcy powinni też pamiętać, że sam filtr odpowiada za wychwytywanie zanieczyszczeń w momencie, gdy paliwo przez niego przepływa – to oznacza, że gdy jest zanieczyszczony i ogranicza prawidłowy przepływ paliwa, bezpośrednio wpłynie na pracę silnika. Filtr paliwa diesel musi być w optymalnym stanie, by silnik pracował prawidłowo. Kupując zestaw filtra, można go jednak łatwo wymienić samemu, a wymiana w warsztacie także nie będzie niosła za sobą wysokich kosztów.

Czemu tak ważna jest regularna wymiana filtrów paliwa w dieslu?

Współczesne silniki diesla są niezwykle precyzyjnymi mechanizmami. To sprawia, że jakiekolwiek odchylenia od normy jeśli chodzi o poziom zanieczyszczeń, mogą sprawić, że stosunkowo szybko dojdzie do poważnej awarii. Jednocześnie trzeba pamiętać, że nawet tankując na sprawdzonych stacjach benzynowych z odpowiednią renomą, trudno o całkowite zniwelowanie ryzyka tego, że paliwo będzie nieco gorszej jakości. Ponadto filtr paliwa diesel jest ważny z tego względu, że w paliwie naturalnie znajduje się sporo zanieczyszczeń, które nie powinny trafić do jednostki napędowej.

Co ile wymieniać filtr paliwa diesel?

Trudno jednoznacznie określić, co ile wymieniać filtr paliwa diesel. Jest to bowiem zależne od wytycznych producenta samego auta (silnika), a także od wytycznych producentów filtrów. Niekiedy producenci zalecają wymianę zaledwie co około 30-50 tyś. km. Jest to jednak bardzo długi interwał, który może okazać się zgubny dla silnika. Lepiej wymieniać filtr paliwa diesel co około 15-20 tyś. km. Jeśli pokonuje się niewielki kilometraż w skali roku, można przyjąć, że filtry warto wymienić do rok lub co dwa lata. Mechanicy zalecają jednak, by wymieniać filtr nawet co rok. Wynika to z faktu, że w trakcie zimy do filtrów dostają się zamarznięte cząstki paliwa, co je dodatkowo niszczy i osłabia ich skuteczność.

Filtr paliwa Passat B5 można wymienić bardzo łatwo, więc nie opłaca się z tym zwlekać, zwłaszcza ze cena filtrów nie należy do wysokich.

Zatkany filtr paliwa diesel – objawy

Jak wymienić filtr paliwa w dieslu

Jeśli filtr nie był długo wymieniany lub tankujesz paliwo bardzo słabej jakości, może dać o sobie znać. Filtr paliwa objawy diesel daje dość charakterystyczne. Są one warunkowane tym, że do silnika dostaje się zbyt mało paliwa. Objawia się to istotnym spadkiem mocy, który jest widoczny podczas przyspieszania, a także jazdy z równomierną prędkością. Ponadto często dochodzi do trudności z odpaleniem silnika. W skrajnych przypadkach silnik może nawet gasnąć. Zatkany filtr paliwa objawy diesel w postaci gasnącego silnika daje jednak dość późno, gdy filtr jest naprawdę mocno zanieczyszczony. Warto więc zwracać uwagę na to, czy auto nie traci mocy, co będzie postępować dość powoli.

Inne objawy zatkanego filtra paliwa to czarny dym wydobywający się z rury wydechowej. Gdy dojdzie do podobnych objawów, należy jednak zachować ostrożność, gdyż są one podobne do awarii innych elementów.

Co grozi niewymienianiem filtrów paliwa w dieslu?

Zatkany filtr paliwa objawy w dieslu daje w postaci spadku mocy, czy też zwiększonego zużycia paliwa. Niestety to nie wszystko – jazda z zatkanym filtrem spowoduje znacznie szybsze wyeksploatowanie się silnika. Filtr paliwa diesel musi być wymieniany regularnie, gdyż w przeciwnym razie może spowodować uszkodzenie podstawowych elementów jednostki, a w tym głowicy silnika, co pociągnie za sobą ogromne koszty. Często naprawa takiego silnika nie będzie już opłacalna. Biorąc pod uwagę, że filtr paliwa diesel cena jest bardzo niska, lepiej wymieniać go na czas.

Jak wymienić filtr paliwa w dieslu?

Wiedząc, co ile wymiana filtra paliwa diesel jest konieczna, można samemu wykonać tę czynność. Jest to dość proste i wymaga jedynie podstawowych narzędzi. W przypadku niektórych filtrów będzie trzeba jedynie dokupić klucz opaskowy (to koszt kilkunastu złotych). Jedyne, na co trzeba uważać, to ewentualne zapowietrzenie układu. Wymiana filtrów jest jednak mało inwazyjna dla silnika, więc każdy, kto ma zacięcie mechaniczne, podoła temu wyzwaniu.

TOP produkty powiązane z tym tematem: