catalog_tyre_img_alt
Prosimy, poczekać!dotted
Koszyk
#
60-5846
Twój koszyk jest pusty

Pasek rozrządu: koszt wymiany w moim samochodzie

282 Wyświetlenia

Praca silnika w samochodzie jest zależna od bardzo wielu elementów, a jednym z nich jest rozrząd. Jego newralgicznym komponentem jest pasek, który wymaga regularnego serwisu, a jego zaniechanie może ponieść za sobą niezwykle wysokie koszty. Wymiana paska rozrządu jest zaledwie ułamkiem kwoty, którą trzeba zapłacić za kompletny remont silnika wynikający z zerwania paska podczas jazdy. Sprawdź, jaki jest koszt wymiany paska rozrządu, co ile wymiana jest niezbędna i ile trwa wymiana paska rozrządu u profesjonalnego mechanika.

Za co odpowiada pasek rozrządu

Za co odpowiada pasek rozrządu?

W całym mechanizmie pasek rozrządu do samochodów pełni bardzo ważną funkcję. Odpowiada za prawidłową pracę silnika i wpływa na otwieranie i domykanie zaworów ssących. Bez prawidłowej pracy zespołu obejmującego rozrząd pobieranie powietrza nie będzie możliwe. Jeśli pasek jest już mocno zużyty, może to objawiać się nierówną pracą silnika, co wpływa na komfort jazdy, W takiej sytuacja niezbędna jest szybka wymiana paska rozrządu zanim dojdzie do całkowitego zerwania podczas jazdy.

Wymiana paska rozrządu – ryzyko

Błyskawiczna wymiana paska rozrządu jest kluczowa dla portfela kierowcy, gdyż zerwanie tego elementu w czasie jazdy może wręcz zdemolować silnik. Wynika to z faktu, że gdy dojdzie do awarii, zawory ssące przestają działać, a to tworzy kaskadowo kolejne kłopoty trwale uszkadzające kolejne komponenty silnika. Kompleksowy remont w takiej sytuacji może kosztować nawet kilka lub kilkanaście tysięcy złotych i często jest nieopłacalny. Jeśli wymiana paska rozrządu nie nastąpi na czas, często trzeba się liczyć z koniecznością szukania nowego silnika samochodu.

Wymiana paska rozrządu – cena 	width=

Co ile wymiana paska rozrządu?

To, co ile wymiana paska rozrządu jest zalecana, jest zależne od wielu czynników. Aktualnie producenci aut zalecają robić to co około 200 tyś. km. W starszych modelach aut trzeba to jednak robić nieco częściej. Bardzo ważne jest również wzięcie pod uwagę, że duże znaczenie ma wiek paska. Jest to elementy wykonany z materiału, który niszczeje i już po kilku latach nie nadaje się do użytku, więc trzeba go wymienić nawet przy mniejszym przebiegu. Wymiana paska jest też konieczna, gdy jest wyeksploatowany, co może objawiać się głośniejszą pracą rozrządu, problemami z rozruchem, przerwami w zapłonie, a także nierówną pracą silnika.

Wymiana paska rozrządu – cena

To, jaki jest koszt wymiany paska rozrządu jest zależne od posiadanego modelu auta. Zazwyczaj jest to kwota od kilkuset do około 1500 zł. W sportowych samochodach trzeba liczyć się z nieco droższymi częściami. Ponadto ceny robocizny są zależne od konkretnego modelu samochodu. Ciężko powiedzieć, jak długo pasek rozrządu do Peugeot 206 lub do innego konkretnego modelu będzie zakładany w warsztacie. To, ile trwa wymiana paska, jest zależne od łatwości dostępu.

TOP produkty powiązane z tym tematem: