catalog_tyre_img_alt
Prosimy, poczekać!dotted
Koszyk
#
61-9873
Twój koszyk jest pusty

Silnik krokowy: znane przyczyny awarii i koszty wymiany

1686 Wyświetlenia

Silnik spalinowy to główna jednostka napędzająca auto, która jednak wymaga pewnych dodatkowych elementów, by pracować prawidłowo. Silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, czyli silniczek krokowy to element kluczowy do prawidłowej pracy silnika na biegu jałowym. Zobacz, jakie silniczek krokowy objawy daje, gdy jest uszkodzony, a także dowiedz się, jak wygląda wymiana silniczka krokowego. Sprawdź również, jaka jest cena silnika krokowego i ile żywotności ma ten element w przeciętnym aucie.

Za co odpowiada silniczek krokowy

Za co odpowiada silniczek krokowy?

Uszkodzony silnik krokowy objawy daje dość specyficzne, choć nie każdy kojarzy je właśnie z tym elementem. Na początku warto więc dowiedzieć się, czym w ogóle jest silniczek krokowy i za co odpowiada. Jego funkcją jest zasilanie silnika powietrzem, gdy ten jest na biegu jałowym. W normalnych warunkach odpowiada za to przepustnica, która jednak jest sterowana pedałem gazu samochodu. Jest ona więc ustawiana w odpowiedniej pozycji umożliwiającej większy przepływ powietrza tylko wtedy, gdy dodaje się gazu. Jeśli auto jest na biegu jałowym, przepustnica jest zamknięta, a bez powietrza silnik gaśnie, gdyż nie może dojść do zapłonu. Silnik krokowy objawy daje więc wtedy, gdy przepustnica jest zamknięta.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że istotą pracy tłoków w silniku jest generowanie zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej. Odpowiedni mechanizm jest więc odpowiedzialny za dostarczenie paliwa do silnika, a inny za dostarczenie powietrza – zaburzenia tego procesu powodują nierówną pracę silnika lub wręcz gaśnięcie. Dzięki temu, że silniczek krokowy działa prawidłowo, mieszanka powietrzno paliwowa ma odpowiednie proporcje, a silnik pracuje równo nawet przy zamkniętej przepustnicy.

Silniczek krokowy – objawy uszkodzonej elektroniki

Silniczek krokowy – objawy uszkodzenia mogą być bardzo różne, ale często są podyktowane awarią elektroniki. Jest to rodzaj silnika elektrycznego, który jest podpięty do przewodów elektrycznych w aucie. Jest też sterowany komputerem pokładowym. Bardzo często zdarza się, że dochodzi do uszkodzenia wtyczki lub problemów z napięciem, a wtedy silniczek krokowy objawy daje, jak gdyby się zepsuł. Nie zawsze tak jest i przydaje się wtedy diagnostyka przy pomocy specjalistycznych narzędzi w warsztacie samochodowym. Błędy związane z silnikiem krokowym zostaną pokazane na komputerze diagnostycznym. Czasem problemy są spowodowane fizycznym uszkodzeniem wiązki lub wtyczek łączących silniczek krokowy z akumulatorem lub komputerem pokładowym. Warto zaznaczyć, że to właśnie komputer pokładowy steruje silniczkiem skokowym i dzięki temu zapewnia on odpowiedni dopływ powietrza do silnika – jeśli ta praca jest zaburzona, dochodzi do nierównej pracy silnika.

Silnik krokowy – objawy braku kalibracji

Czasem wymiana silniczka krokowego powoduje pojawienie się błędów na komputerze pokładowym. Zazwyczaj sama wymiana wystarcza, a po przejechaniu niewielkiego dystansu komponenty same się kalibrują i zaczynają pracować prawidłowo. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Jeśli po wymianie silniczek krokowy objawy daje tak jak wcześniej, trzeba udać się do warsztatu i skalibrować komponent przy pomocy specjalistycznych narzędzi. To, by wymiana silniczka krokowego dała efekty, jest zależne też od tego, by skalibrować go z czujnikami znajdującymi się między innymi na wale korbowym samochodu , kolektorze ssącym i wielu innych elementach. Nawet drobne odstępstwa od prawidłowej kalibracji będą powodować falowanie obrotów silnika na biegu jałowym lub nawet gaśnięcie.

Silnik krokowy – cena

Silniczek krokowy – objawy uszkodzenia

Silnik krokowy objawy daje na biegu jałowym. Najbardziej widoczne jest mocne falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika. Gdy takie objawy się już pojawią, zazwyczaj same nie ustępują, a z czasem się pogarszają. Często dochodzi nie do gaśnięcia silnika, a wręcz odwrotnie – do wzrostu obrotów. W praktyce wygląda to tak, że na biegu jałowym silnik pracuje z o wiele większą ilością obrotów niż zwykle. Silniczek krokowy objawy daje nie tylko na biegu jałowym, ale także gdy jedzie się z bardzo małą prędkością – wtedy też jest on odpowiedzialny za prawidłowy dopływ powietrza. Samodzielne zdiagnozowanie problemu może być kłopotliwe, gdyż takie objawy mogą dotyczyć awarii innych elementów, więc lepiej udać się do mechanika i podłączyć auto pod komputer diagnostyczny.

Silnik krokowy – cena

Silnik krokowy – cena tego elementu nie jest wygórowana. Tylko w sportowych modelach aut i w samochodach luksusowych silnik krokowy cenę będzie miał oscylującą wokół kilkuset złotych lub nieco większej. Zazwyczaj jednak taka część do przeciętnego pojazdu będzie kosztować od kilkudziesięciu do 200 zł bez kosztów roboczogodzin.

Wymiana silniczka krokowego

To ile kosztuje silnik krokowy do Peugeot 206 lub innych aut jest zależne też od kosztów robocizny. Zazwyczaj proces wymiany jest bardzo prosty, a wymiana silniczka krokowego nie trwa długo. W większości modeli jest on łatwy do zdemontowania. Robiąc to samodzielnie, zawsze trzeba pamiętać, by najpierw odłączyć akumulator, do którego jest podłączony. Chcąc przedłużyć jego żywotność i uniknąć objawów uszkodzonego silniczka krokowego  można go samemu przeczyścić co jakiś czas.

TOP produkty powiązane z tym tematem: